1 Jul 2015

Utama » » Minyak naik rakyat melenting

Minyak naik rakyat melenting

alt/text gambar alt/text gambar alt/text gambar PENAJA

Aichuummm... terbesin aku dengan kenaikkan harga minyak yang diumumkan itu. Apa mau kata? Ada di antara kita marah tetapi ada yang tak marah. Ada juga yang anggap itu merupakan fenomena biasa kerana rakyat dibiasakan dengan 'guna-guna' seperti BR1M, Dana dan bermacam-macam lagi. Apabila harga minyak naik, nah! apa lagi, mengamuk la. "Alahai 10sen je pun, tu pun nak kecoh. Duit tu semua pun untuk membantu rakyat juga nanti. Kerajaan tak pernah mengecewakan kita." Aku dengar sahaja apa yang mereka cakap tentang kenaikkan.



Abah Mat Udin pun marah. Hah! Aku baca saja dan kata-kata dia pun nak bagi orang lain fikir. Sebab tu aku copy paste aje. Jangan marah aku pulak sebab aku pun terfikir jugak, kenapa? Kenapakah ia perlu berlaku? Aku tanya kau pulak, kenapa? Susah kan nak jawab? Tapi ada saja yang jawab macam apa yang aku dengar seperti dekat atas tu. 

"Alahai 10sen je pun, tu pun nak kecoh. Duit tu semua pun untuk membantu rakyat juga nanti. Kerajaan tak pernah mengecewakan kita."

Jadi, apa aku nak cakap lagi? FAKTOR utama kenaikkan adalah KEALPAAN kita sendiri. Daripada kau bising hal kenaikkan harga minyak serta BRIM BROM BRUM segala bagai, lebih baik kau fikir cara, macam mana nak dapatkan DUIT tu kembali semula pada RAKYAT. Dan lagi satu aku nak bagi tahu, Kes kemalangan yang berlaku di PULAU SERAI tempoh hari yang ibunya meninggal dunia masa nak hantar anak-nak ke sekolah, anaknya turut meninggal dah selepas dirawat di ICU. Doakan okey... Jangan duk melalak aje, berdoa juga untuk orang yang dah tak ada. Sekian. - ADIT ZULFAN

 photo iklan atomy_zpsx6liadcn.gif
Kongsi Artikel Ini :
Comments
0 Comments

Post a Comment